Business-elever i Coop-finale

Fire EUX-elever fra Learnmark Business er nået til finalen i Coop’s konkurrence om at lave det bedste kampagneforslag til rekruttering af elever til dagligvarekæden.

09. maj 2017

Fire EUX-elever fra Learnmark Business er nået til finalen i Coop’s konkurrence om at lave det bedste kampagneforslag til rekruttering af elever til dagligvarekæden.

En hjemmelavet musikvideo, en markedsundersøgelse og flyers med information om, hvordan det er at være elev i en af Coop’s butikker, har sikret fire elever fra Learnmark Business en af de tre eftertragtede finalepladser i Coop-konkurrencen. Her skulle eleverne komme med forslag til en kampagne, der skal skaffe flere elever til kædens mange butikker.

 Finalisterne er Stine Mikkelsen, Jennifer Bek, Cemile Pekmezci og Frida Hansen, der alle går på grundforløb 2 på EUX-Business på Learnmark Horsens. Torsdag den 11. maj skal de fremlægge deres kampagneforslag for et dommerpanel.

 ”I vores kampagne har vi sat fokus, at det er fedt at være elev i Coop, at man får ansvar fra første dag, og at arbejdet er meget mere end at sætte varer på hylder,” fortæller Stine Mikkelsen.

Kampagne med humor rammer målgruppen

Bliv elev – og tag del i vores team er sloganet for Learnmark-elevernes kampagne. En musikvideo, hvor eleverne selv har skrevet teksten og selv synger og optræder, understøtter kampagnens budskab på en humoristisk måde.

 ”Vi har hele tiden fokus på målgruppen, så både sprog, indhold og medievalg rammer de rigtige. Når vi på torsdag skal fremlægge for dommerne, skal vores præsentation både være interessant at lytte til og varieret,” siger Jennifer Bek.

Udfordringen

For finalistgruppen har det sværeste været at få den rigtige og holdbare idé, som er nem at forklare til udenforstående.

 ”Vi er jo selv målgruppen for kampagnen, og vi har skullet være særligt opmærksomme på, at vi ikke kommunikerer noget, der er alt for indforstået,” understreger Cemile Pekmezci og tilføjer, at de i forløbet især har lært, hvordan man får en god idé til at blive til virkelighed.            

Går efter at vinde

Førstepræmien i konkurrencen er biografbilletter til hele klassen, som har store forventninger til de fire piger.

 ”Vi har brugt en stor del af vores fritid på at gøre kampagnen ekstra skarp til dommerpræsentationen, og vi går naturligvis efter at vinde,” siger Frida Hansen, mens hendes gruppe nikker samtykkende.

Og forventningerne til finalegruppen er da også store, da elever fra Learnmark Business vandt samme konkurrence i 2015.

Business-elever i Coop-finale 090517.jpg