29. november 2018
Der mødte så mange gæster op, at man flere steder måtte stå i kø for at få lov til at se eller købe de fine varer. Det var også tydeligt, at eleverne havde gjort sig umage med både pynt og tema. Mange af boderne havde helt klassiske juleelementer i sig, mens andre havde en mere kreativ indgangsvinkel til temaet Julebasar.
Vi tænkte at nu, hvor det er en julebasar, så kunne vi lige så godt lave et lykkehjul, hvor man kunne vinde præmier. Vi har så forsøgt at tænke lidt mere innovativt omkring, hvordan man kunne lave et mere bæredygtigt lykkehjul.
Mille Larsen, EUX-Business.Alt hvad julehjertet begærede
De fremmødte gæster havde både mulighed for at købe mad og drikke, julepynt og dekorationer. I boden, Drillenissen, var det muligt at købe ris a la mande, og der var hele 26 mandler i portionen, så der var store chancer for at vinde en mandelgave.
Når du finder en mandel får du en gave og er med i lodtrækningen om vores fire hovedpræmier, der er et gavekort til Bilka på 500 kroner, to elektroniske p-skiver og en lille gaveæske med Kähler vaser.
Majbrit Jensen, EUV-Business.Virksomhed fra teori til praksis
Eleverne har brugt deres teoretiske viden fra undervisningen som baggrund for deres juleboder. Til julebasaren havde eleverne mulighed for at bruge deres viden i praksis.
Det har været mega spændende synes jeg! Der er mange ting, man skal tænke over, som man ikke lige gør normalt, så det har været lidt hårdt, men også hyggeligt. Jeg synes ikke, at vi har stresset så meget over det, som med nogle af vores andre opgaver.
Lone Christensen, EUV-Business.Det er også mere spændende, fordi at vi nu skal vise vores produkt for alle. Det er ikke bare en opgave på papir.
Majbritt Jensen, EUV-Business.