Studenter fra Learnmark Gymnasium HHX og HTX får højere karakterer end forventet

03. juli 2017

En nylig offentliggjort undersøgelse fra Dansk Erhverv viser, at Learnmark Gymnasium HHX og HTX er blandt landets bedste til at løfte elevernes faglige niveau. 

Eleverne på Learnmark Gymnasium HHX og HTX klarer sig godt - og bedre end forventet. Det viser en ny analyse, som Dansk Erhverv har offentliggjort. Analysen viser, hvor meget elevernes faglige niveau er løftet i de tre år, de har gået i gymnasiet. 

Her ligger Learnmark Gymnasium HHX nr. 4 på landsplan med en løfteevne på 0,43, mens Learnmark Gymnasium HTX ligger nr. 12 i med en løfteevne på 0,03. 

Ros til ambitiøse elever

Rektor Sune Agger er glad for det flotte resultat, som han gerne vil rose eleverne for. 

”Vores elever har ambitioner om at blive dygtigere, og de lykkes med det. Det er især deres fortjeneste, at Learnmark Gymnasiums løfteevne er så god. Det er superflot, og det stiller krav til både undervisere og ledelse, så vi skaber de rammer, der motiverer eleverne til at blive så dygtige som muligt,” understreger Sune Agger. 

Cadeau til underviserne

Underviserne fortjener ifølge rektoren også anerkendelse for den flotte løfteevne. 

”Det er en stor cadeau til vores undervisere, som sætter både fagligheden og trivslen blandt eleverne højt. De tænker nye pædagogiske tiltag ind i undervisningen og har fokus på at gøre undervisningen praksisnær ved at inddrage aktuelt stof fra fx erhvervslivet,” siger Sune Agger. 

Han understreger samtidig, at undersøgelsens resultater er et øjebliksbillede, og at man altid skal tage statistiske resultater med forbehold, fordi der er mange faktorer, der påvirker det endelige resultat.

Løfteevne
  • LEARNMARK GYMNASIUM HHX

    Region Midtjylland: 4. plads

    Landsplan: 4. plads

    Løfteevne: o,43

  • LEARNMARK GYMNASIUM HTX

    Region Midtjylland: 5. plads

    Landsplan:12. plads

    Løfteevne: 0,03

  • OM LØFTEEVNE

    Elevernes faktiske karakterer målt i forhold til, hvad der kan forventes på baggrund af elevernes socioøkonomiske baggrund.